افق

ساخت وبلاگ
1- پیامبر اسلام ـ صلّی الله علیه و آله ـ و امامان ـ علیهم السلام ـ در مناجات و راز و نیاز خود به خدا عرض می‎كردند: «اَللّهُمَّ لا تَكِلْنی اِلی نَفْسی طَرْفَهَ عَینٍ اَبَداً؛ خدایا مرا به اندازه یك چشم به هم زدن، هرگز به خودم وانگذار.» اُمّ سلمه ـ علیه السلام ـ شبی پیامبر اكرم ـ صلّی الله علیه و آله ـ را در این حال دید كه این دعا را می‎كرد. علّت را پرسید. پیامبر ـ صلّی الله علیه و آله ـ فرمود: «ایمن نیستم. خداوند یك لحظه یونس ـ علیه السلام ـ را به خودش واگذارد، آن همه دچار بلا شد.»بحار، ج 14، ص 384. 2- رَبَّنَا آتِنَا فِی الدُّنْیَا حَسَنَةً وَفِی الآخِرَةِ حَسَنَةً وَقِنَا عَذَابَ النَّارِ» (پروردگارا ! به ما در دنیا نیکى و در آخرت هم نیکى عطا کن، و ما را از عذاب آتش نگاه دار). 3- يَا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ ثَبِّتْ قَلْبِي عَلَى دِينِكَ ؛ اي کسي که گردش دلها و افکار بدست توست، قلب من را بر دين خود ثابت قدم بدار.4- الاستِعاذَةُالكتاب :وَ قُلْ رَبِّ أَعُوذُ بِكَ مِنْ هَمَزاتِ الشَّياطِينِ * وَ أَعُوذُ بِكَ رَبِّ أَنْ يَحْضُرُونِ» . ۱وَ قالَ مُوسَى إِنِّي عُذْتُ بِرَبِّي وَ رَبِّكُمْ م افق...
ما را در سایت افق دنبال می کنید

برچسب : دعاهای,دعای زیارت,دعای, ص, نویسنده : 8ofoghenasibeob بازدید : 120 تاريخ : پنجشنبه 18 آذر 1395 ساعت: 19:04

۱٫کعبه برای همهاینکه کعبه ملک کشور بخصوصی نیست. کعبه ملک احدی نیست. دلیلش چیست؟ قرآن می‌گوید: «سَوَاء الْعَاكِفُ فِيهِ وَالْبَادِ» (حج/۲۵) عاکف همان است که می‌گوییم معتکف شده است. در مسجد معتکف شده است یعنی ماندگار. مساوی هستند آن‌هایی که مانده‌اند و ماندگار در مکه هستند… باد، یعنی بادیه نشین‌ها. یعنی مکه‌ای‌ها و غیر مکه‌ای‌ها در مکه مساوی هستند. مکه ملک کسی نیست. ۲٫ ممنوعیت عبور خصوصی در مکهحق اینکه خیابان‌ها را خلوت کنیم، ببندیم تا فلان شاهزاده  برود، را کسی ندارد.*دلیل قرآنی این: قرآن می‌گوید: «أَفِيضُواْ» حرکت کنید، «أَفِيضُواْ مِنْ حَيْثُ أَفَاضَ النَّاسُ» (بقره/۱۹۹)در مکه عده‌ای می‌گفتند چون ما از قریش هستیم یا مردم مکه هستیم، باید یک خط ویژه برویم. آیه نازل شد، شما حق خط ویژه ندارید. «أَفِيضُواْ» حرکت کنید، «مِنْ حَيْثُ أَفَاضَ النَّاسُ» از همان راهی که همه می‌روند، بروید. نباید یک خیابان را راه‌بندان کنید. ۳٫امنیت مکه در قرآنمکه محل امن است. حتی اگر چاقوکشی به شما چاقو کشید، رفت مکه. شما حق نداری او را بگیری. باید صبر کنی، از مکه بیرون بیاید بعد او را بگیرید. قاتل را هم اگر به افق...
ما را در سایت افق دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 8ofoghenasibeob بازدید : 128 تاريخ : پنجشنبه 18 آذر 1395 ساعت: 19:04

سوال:  چرا گريه براي امام حسين باعث بخشش گناهان است؟ ويا چرا گريستن كفاره گناهان است؟   پاسخ: در احاديث گران قدر اهل بیت -علیهم السلام- پاداش های عظیمی برای گریه كنندگان بر مصائب امام حسین -علیه السلام- ذکر شده است. روایت 1: امام صادق -علیه السلام- فرمودند: «مَنْ ذُكِرَ الْحُسَیْنُ -علیه السلام- عِنْدَهُ، فَخَرَجَ مِنْ عَیْنِهِ [عَیْنَیْهِ ] مِنَ الدُّمُوعِ مِقْدَارُ جَنَاحِ ذُبَابٍ كَانَ ثَوَابُهُ عَلَى اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ وَ لَمْ یَرْضَ لَهُ بِدُونِ الْجَنَّةِ؛ كسى كه یادى از حضرت حسین بن على -علیهما السّلام- نزدش بشود و از چشمش به مقدار بال مگسی اشک خارج شود، اجر او بر خدا است و حق تعالی به كمتر از بهشت براى او راضى نیست».1 توضیح: در این روایت به صراحت بیان شده که اگر مقدار اشکِ انسان برای امام حسین -علیه السلام- آن  قدر کم باشد که حتی به اندازه بال مگسی باشد، آن  قدر نزد خدای متعال ارزشمند است که پاداش آن چیزی کمتر از بهشت نمی تواند باشد. روایت 2: امام صادق -علیه السلام- فرمودند: «مَنْ ذُكِرْنَا عِنْدَهُ فَفَاضَتْ عَیْنَاهُ وَ لَوْ مِثْلَ جَنَاحِ بَعُوضَةٍ [الذُّبَابِ ] غُفِرَ ل افق...
ما را در سایت افق دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 8ofoghenasibeob بازدید : 123 تاريخ : پنجشنبه 18 آذر 1395 ساعت: 19:04

پرسش. آیا شعار مرگ بر امریکا وضعیت دیپلماسی ایران را درنظام بین المللی تضعیف می‌نماید؟     جمهوری اسلامی ایران بر اساس قانون اساسی که چکیده و محور اصلی اهداف، افکار، آرمان ها و ایده آل های ملتی است که تابع مکتب اسلام است و به تعبیر مقام معظم رهبری میثاق بزرگ ملی و دینی و انقلابی ماست، «روزنامه جمهوری اسلامی19/4/79»، سیاست خارجی خویش را بر اساس نفی هر گونه سلطه جویی و سلطه پذیری، حفظ استقلال همه جانبه و تمامیت ارضی کشور، دفاع از حقوق همه مسلمانان و عدم تعهد در برابر قدرت های سلطه گر و روابط صلح آمیز متقابل با دول غیر محارب استوار کرده است «قانون اساسی، اصل 152» ناگفته پیداست که وقتی قانون اساسی جمهوری اسلامی چنین رویکردی را برای دستگاه سیاست خارجی مشخص کرده است نتیجه ی بدیهی این رویکرد، تخاصم قدرت های سلطه گری مانند آمریکا با جمهوری اسلامی است. زیرا جمهوری اسلامی علاوه ی بر اینکه خود در برابر هر نوع سلطه جویی مقاومت می کند، مانع از نفوذ و سلطه ی قدرت های سلطه گر بر ملت های مظلومی می‌ گردد که دست یاری به سوی جمهوری اسلامی دراز می‌نمایند. بر این اساس جمهوری اسلامی ایران در عین خودداری کا افق...
ما را در سایت افق دنبال می کنید

برچسب : شعار مرگ بر آمریکا,شعار مرگ بر آمریکا به زبان انگلیسی,شعار مرگ بر آمریکا به انگلیسی, نویسنده : 8ofoghenasibeob بازدید : 137 تاريخ : پنجشنبه 18 آذر 1395 ساعت: 19:04

    دو اصلی که مسلمانان از آن بی بهره اند و انتظار پیامبر اسلام از مردم مسلمان رعایت این دو اصل است: ۱- عزت امت اسلام ۲- رعایت اصل مدارا در بین مسلمانها متاسفانه بیش از دو قرن است که از عزت سیاسی و اقتصادی آکادمی قدرت تکنولوژی علمی حقوقی عرصه رسانه و … محرمیم.   اگر وحدت مسلمین تامین شود عزت آنها نیز تامین می شود.     آیا پیامبر اعظم ما وضعیت کنونی امت اسلامی را می پذیرند؟ * رعایت اصل مدارا سفارش امام صادق (ع) به اصحابشان که فرمود:”وَ عَلَيْكُمْ بِمُجَامَلَةِ أَهْلِ الْبَاطِلِ- تَحَمَّلُوا الضَّيْمَ مِنْهُمْ”(مجلسی، ۱۱۱۱ ، ج‏۷۵: ۲۱۱). با اهل باطل با خوشرفتاری و مدارا رفتار نمائید و ظلم و آزار آنها را تحمل کنید». پس مدارا و مجامله با مردم از اهمیت بسزایی برخودار است. مسلماً در ابتدای کار مهربانی و اخلاق نیکو یک طرفه است. این دیگر از باب «و يدرءون بالحسنة السيئة» (رعد: ۲۲)؛ و بدی را با نیکی می زدایند» می باشد. کافر بدی می کند، اما مؤمن جواب نیکو می دهد. این زیبائی، ناشی از ذات زیبا دوستی است. بنابراین از رابطة دوسویه بودن مجامله، دریافت می شود که اگر انسان با دشمن به نیکی رفتار کند، دشمن افق...
ما را در سایت افق دنبال می کنید

برچسب : دو اصل مهم در phc,دو اصل مهم در روابط عمومی, نویسنده : 8ofoghenasibeob بازدید : 154 تاريخ : پنجشنبه 18 آذر 1395 ساعت: 19:04

1- دعوت جوانان به دین از طریق فضای مجازی قرآن می‌گوید: اگر یوسف را می‌خواهید از یک در وارد نشوید. «لَا تَدْخُلُوا مِن بَابٍ وَاحِدٍ وَادْخُلُوا مِنْ أَبْوَابٍ مُّتَفَرِّقَةٍ» (یوسف/67) حضرت یعقوب به بچه‌هایش گفت اگر در شهر می‌روید، از یک در وارد نشوید. یعنی برای پیدا کردن یک یوسف می‌گوید از چند در وارد شوید. حالا ما اگر یوسف‌های خیابان و بازار را خواسته باشیم، تمام جوان‌های ما یوسف ما هستند. ما اگر خواسته باشیم این‌ها را داشته باشیم، نمی‌شود از یک راه وارد شد. از تمام امکانات باید ما استفاده کنیم. 2- خالی کردن عرصه مجازی برای فعالیت‌های مخالفان  فضای مجازی مثل دیوار کوچه است. اگر ما پر کردیم، دیگر جا برای دیگران نمی‌ماند. خالی باشد، پر می‌شود. یکی از وقت‌هایی که شیطان به سراغ آدم می‌آید، قبل از خوابیدن است. اینقدر آیه و حدیث و دستور داریم که وقتی در رختخواب رفتی، این دعا را بخوان، این دعا را بخوان، همینطور بخوان که خوابت بگیرد. یعنی آن ایام فراغت را پر می‌کند.  3- تبلیغ دین، حتی در زندان برای خلافکاران یوسف در زندان خواب دو نفر از این بت‌پرست‌ها، خوابی دیدند را تعبیر کرد. استفاده از فر افق...
ما را در سایت افق دنبال می کنید

برچسب : فضای مجازی و آسیب های اجتماعی,فضای مجازی و هویت,فضای مجازی و خانواده, نویسنده : 8ofoghenasibeob بازدید : 120 تاريخ : پنجشنبه 18 آذر 1395 ساعت: 19:04

عاشورا، سراسر مدرسه عشق است و آموزگار هدایتگر آن، حسین بن علی علیه السلام. این واقعه سترگ، در تاریخ بشرى موجى ‏پدید آورد و مسلمان و غیرمسلمان را با ارزش‏هاى متعالى و مفهوم حیات هدفدار آشنا ساخت. هر اندازه که انسان‏ها با درس‏هاى نهفته در آن حرکت ‏خونین و ژرف آشناتر گردند، به همان میزان عزّتمند خواهند زیست و پایه‏هاى حکومت طاغوت‏ها را خواهند لرزاند.  درس‏هایى که از عاشورا مى‏توان گرفت، در گفتار و کردار امام حسین علیه السلام و یارانش دیده می‏شود و کسى که ‏به دقت در مجموعه این واقعه بنگرد و آن را فرا راه خود قرار دهد، با این درس‏های انسان‏ساز آشنا مى‏گردد. در این نوشته برآنیم تا برخی از این درس‏ها را برشماریم.     افق...
ما را در سایت افق دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 8ofoghenasibeob بازدید : 113 تاريخ : پنجشنبه 18 آذر 1395 ساعت: 19:04

  یکی از مشکلات اقتصادی تحریم دشمن است. دشمن معمولا اجناس مورد نیاز یک کشور را تحریم می کند، بنابراین در جامعه شرایطی را فراهم شود از کالاهای دشمن بی نیاز گردد می تواند تحریم را بشکند با یک حرکت انقلابی در تقویت روحیه غیرت، همت بلند و تعصب ملی به دشمن اعلام بی نیازی کنیم و با شرایط سختی می سازیم و قناعت می ورزیم. قناعت : قناعت راه مقابله با تحریم دشمن است. قناعت به داشته خود و ساختن به حاصل دسترنج خویش زندگی را آرام و گوارا می سازد.به تعبیر زیبای پیامبر اسلام (ص) : «القناعة مال لاتنفد» قناعت مالی است که پایان نمی پذیرد. در مقابل قناعت حرص و طمع و اسراف است و در آن صورت بی نیازی معنایی ندارد. بهره گیری از درس قناعت در زندگی فری را گشا خواهد بود و کاربرد جمعی آن درهم شکسن توطئه دشمن است. درس بزرگ قناعت باید تابلوی زندگی همگان برای حفظ عفت و شرافت باشد. قناعت به این معنا نیست که نخوریم و نپوشیم و ننوشیم؛ بلکه قناعت به این معنی است  با وضع ساده تری به آنچه که داریم چند صباحی بسازیم. تحریم کالاهای دشمن :  با تحریم کالاهای دشمن بر اصول و اساس قرآنی و روایی قاعده نفی سبیل و حرمت دوستی با کفار افق...
ما را در سایت افق دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 8ofoghenasibeob بازدید : 132 تاريخ : پنجشنبه 18 آذر 1395 ساعت: 19:04

انفاق، یکی از فضایل اخلاقی که در اسلام به طور مکرر به آن سفارش شده است، و در قرآن نیز به آن پرداخته شده است. این واژه از ریشه «ن ـ ف ـ ق» به معنای کم شدن، نابود شدن، هزینه کردن، مخفی کردن و پوشاندن است . انفاق اصطلاحاً به اعطای مال یا چیزی دیگر در راه خدا به فقیران و دیگر راههای مورد نیاز گفته می‌شود. قرآن با واژگان و تعابیری دیگر نیز به این موضوع اشاره کرده است؛ مانند: صدقه یا صدقات (بقره/ 271  ۲۶۳- ۲۶۴) زکات با مشتقات آن (مائده/55) اعطاء (لیل/5) ، ایتاء (بقره/177؛ نور/ 22) ، جهاد کردن با مال (توبه/41)، قرض الحسنه دادن به خداوند (بقره/245- حدید/11- 18)  اطعام (بلد/14 – انسان/8) رزق (نساء/8) همچنین آیات مربوط به پاره‌ای تکالیف مالی، مانند پرداختن زکات (بقره/43- 83) یا کفاره (مائده/89- 95) را می‌توان از مصادیق انفاق (به معنای عام آن) دانست. البته در مواردی معدود، مراد از واژه انفاق در قرآن مفهومی جز معنای اصطلاحی دانسته شده است. ناامنی و نابودی جوامع از پیامدهای ترک انفاق تأمین امنیت جامعه اسلامی در برابر دشمنان خارجی و ناهنجاریهای داخلی نیاز به صرف هزینه دارد و کوتاهی در این زمینه و فر افق...
ما را در سایت افق دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 8ofoghenasibeob بازدید : 129 تاريخ : پنجشنبه 18 آذر 1395 ساعت: 19:04

   با تحریم کالاهای دشمن بر اصول و اساس قرآنی و روایی قاعده نفی سبیل و حرمت دوستی با کفار و حرمت تشبه به کفار می توان تحریم دشمن را شکست. نیازمندی با به کفار سبب تحریم بیگانه را فراهم می سازد. امام علی (ع) فرمودند: به هر کسی که خواهی محتاج باش که در آن صورت اسیر او خواهی بود (بحارالانوار، ج77، ص 421). طرح حمایت از تولید ملی مقام معظم رهبری فرمودند: یکی از رکن های اقتصاد مقاومتی حمایت از تولید ملی است. معلم و مسئولان آموزشی به مصرف تولیدات داخلی اهمیت بدهند از همه نظر پوشاکی تا لوازم تحریر و نظایر اینها ابتدا خود استفاده کنند سپس قانونی در مدارس و اداره آموزش و پرورش به تصویب برسد که هیچ کس حق ندارد از جنس خارجی استفاد نماید همچنین اقلام و اجناس ایرانی تبلیغ شود و برای همگان معرفی گردد. آیات و روایات متعددی برای اثبات حرکت تشبه به کفار مورد استناد قرار گرفته؛ از آثار و عواقب، مفاسدی است که بر عمل تشبه مترتب می‌شود؛ مانند این که تشبه به کافران، موجب سلطه آنان بر مسلمانان در زمینه سیاسی، نظامی، اقتصادی و مانند آن شود. بدین نحو که مثلاً تشبه مردم به کفار در سطح گسترده، برای کفار توهم همراه افق...
ما را در سایت افق دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 8ofoghenasibeob بازدید : 133 تاريخ : پنجشنبه 18 آذر 1395 ساعت: 19:04